Werkplaatsbegeleider Veerdienst

(16-24 uur per week)

De Veerdienst is een kleinschalige, seizoensgebonden tuinwerkplaats binnen Midgard, waar de beleving centraal staat. We verrichten per seizoen andere werkzaamheden. In de zomer zijn we bezig met het knippen en drogen van bloemen en kruiden, in de herfst plukken we appels en pompoenen, in de winter onderhouden we de wilgaard en verrichten we onderhoudswerkzaamheden en in de lente zijn we bezig met het zaaien van bloemen, planten en kruiden. Het draait bij deze werkplaats om de beleving en daarbij bepaalt de cliënt het tempo. We bieden onze deelnemers de nabijheid die ze nodig hebben en een fijne dagbesteding om het beste uit henzelf te halen.

We bieden zeer intensieve dagbesteding aan 4 tot 5 volwassen cliënten. Vanuit de antroposofische visie, kijken we naar de mogelijkheden en wensen van onze bewoners en passen wij ons programma op hen aan. Een programma op maat dus. De cliënten voelen zich bij je op hun gemak, ze durven zichzelf te zijn. Door de prettige sfeer die jij creëert, ervaren zij hun werkdag als zinvol. De dag en de doelen rapporteer je via het ECD.

Je komt te werken in een fijn team, met fijne collega’s. We zijn op zoek naar een collega voor de maandag en dinsdag. Een werkdag duurt 7,5 uur per dag, met werktijden van ongeveer 9:00 tot 16:00 uur. Word jij onze nieuwe collega?

Wij zijn Midgard

Midgard is een woon- en werkgemeenschap in Tuitjenhorn, Noord-Holland, waar meer dan 100 jongeren en volwassenen met een verstandelijke beperking wonen, naar school gaan, werken en een bloeiend gemeenschapsleven onderhouden.

Er zijn kleine woongroepen. De meeste huizen zijn gegroepeerd rond het centraal gelegen plein. De werkplaatsen zijn verspreid over het grote en mooie terrein.

Aan alle bewoners wordt vraaggericht werk en/of dagactiviteit geboden, hoe complex hun zorgvraag ook is. Er is ook plaats voor cliënten van buiten Midgard om in de werkplaatsen te werken.

Midgard maakt deel uit van de Raphaëlstichting.

• Een salaris conform CAO (Gehandicaptenzorg), in schaal 40. Dat betekentdat je een salaris tussen de € 2.672 en € 3.606 per maand verdientop basis van een fulltime werkweek (36 uur).
  • Een leuke baan, waarin een goede samenwerking centraal staat; we helpen, steunen elkaar waar nodig en er heerst een open en informele werksfeer.
  • Ruimte voor bijscholing, het volgen van cursussen en interessante opleidingen.

Wij vragen van jou:

• Een afgeronde opleiding richting SPW 4, of een soortgelijke opleiding binnen de zorg of sociaal werk.
  • Affiniteit met tuinieren is een pré.
  • Je hebt kennis van en ervaring met het werken met de intensief begeleide doelgroep.
  • In deze functie is communiceren van cruciaal belang. Om de cliënten te motiveren, positief te begeleiden, maar ook om constructief samen te werken met je collega’s.
  • Je bent zelfstandig en staat je mannetje. Jij begeleidt de cliënten immers zelfstandig in onze werkplaatsen. Je beschikt dan ook over de capaciteiten om de juiste keuzes te maken in het belang van de cliënt.
  • Je kunt je vinden in onze antroposofische werkwijze of bent bereid je hiertoe in te lezen of te laten informeren.

Ben jij na het lezen van deze vacaturetekst enthousiast geworden en zou je graag deel willen gaan uitmaken van dit team? Solliciteer dan direct via de solliciteerbutton!

Heb je nog wat vragen naar aanleiding van deze vacature? Stel ze dan per mail aan onze recruiter May Ling van Zaane. Dit kan per mail via solliciteren@raphaelstichting.nl

Gedurende het sollicitatieproces is het belangrijk dat jij een VOG kunt krijgen. Uiteraard kun je de kosten hiervan bij ons declareren op het moment dat je start.

Wij vinden het belangrijk dat je op de juiste werkplaats terecht komt. Daarom is een eventuele meeloopdienst altijd onderdeel van de sollicitatieprocedure.