Wandel-, fiets- en concertmaatje

Wandelen, fietsen of naar een concert, word jij maatje van een van onze bewoners? Gezellige uitjes gegarandeerd!

Een bewoner van Midgard in Tuitjenhorn is op zoek naar iemand die het leuk vind om samen met hem, op regelmatige basis, te wandelen, fietsen of een concert bij Midgard met hem te bezoeken. Gewoon samen leuke dingen ondernemen dus!

Midgard is een woon- en werkgemeenschap in Tuitjenhorn, Noord-Holland, waar meer dan 100 jongeren en volwassenen met een verstandelijke beperking wonen, naar school gaan, werken en een bloeiend gemeenschapsleven onderhouden.

Midgard is onderdeel van de Raphaëlstichting. Werken bij de Raphaëlstichting betekent samen werken aan een betekenisvol leven. Wij bieden, met 1200 collega’s en honderden vrijwilligers, zorg aan mensen met een verstandelijke beperking. Ook zijn we actief in de psychiatrie en verpleeghuiszorg. Bij de Raphaëlstichting werken we vanuit een antroposofische geïnspireerde visie, bij ons staat de individuele ontwikkeling van de cliënt en de medewerker centraal.

• De bewoner is rolstoel gebonden en kan soms automutilerend gedrag laten zien, hier kan jij goed mee omgaan;
  • Je hebt geduld, tact, enthousiasme en de juiste dosis zelfstandigheid. Je hebt inlevingsvermogen en werkt graag samen met anderen;
  • Je stelt vragen en stemt af met anderen waar nodig;
  • Je bent nieuwsgierig naar de antroposofie.

Dit bieden we

• Een vrijwilligersvergoeding;
  • Een plek waar jouw hulp echt waarde toevoegt, zowel voor de bewoners als voor jezelf;
  • Deel uitmaken van een warme gemeenschap op een prachtige locatie;
  • Een introductiecursus antroposofie en eventuele andere cursussen in overleg.

• Enthousiast? Meld je dan aan via onderstaande solliciteer knop. Wij nemen dan contact met je op voor een kennismaking.
  • Voor vragen kun je contact opnemen met Ellis Hoogeboom (vrijwilligerscoördinator Midgard en Scorlewald) via vrijwilligers@midgard.nl of 06-59831020.
  • Wij vragen van al onze nieuwe vrijwilligers een VOG verklaring.