Overslaan naar content

Vrijwilliger Theehuis Koperen Koning

Midgard (Tuitjenhorn)

Wat ga je doen?

Kom jij het team van winkel & lunchroom de Koperen Koning versterken met je gastvrijheid en enthousiasme? We zien je graag snel voor een kopje koffie of thee!

Wat ga je doen?
Wij zijn op zoek naar vrijwilligers die het leuk vinden om op woensdag middag, vrijdag middag of zaterdagochtend in onze winkel en lunchroom mee te helpen. Winkel & lunchroom De Koperen Koning is de ‘poort’ tot Midgard en haar bewoners. Een plek waar bewoners, dorpelingen uit Tuitjenhorn, passanten en verwanten elkaar kunnen ontmoeten. Het gebouw ligt uitnodigend aan de rand van ons terrein en heeft een groot terras waar het goed toeven is.

Het aanbod in onze winkel is zeer uitgebreid. Je kunt er terecht voor prachtige handgemaakte producten uit onze werkplaatsen, zoals kaarsen en keramiek. Daarnaast is er ook een assortiment kruidenierswaren en cosmeticaproducten (vooral Weleda). Bij onze producten staan de begrippen ‘duurzaam’, ‘biologisch’ en ‘ambachtelijk’ voorop.

Waar ga je werken?

Midgard is een woon- en werkgemeenschap in Tuitjenhorn, Noord-Holland, waar meer dan 100 jongeren en volwassenen met een verstandelijke beperking wonen, naar school gaan, werken en een bloeiend gemeenschapsleven onderhouden.

Midgard is onderdeel van de Raphaëlstichting. Werken bij de Raphaëlstichting betekent samen werken aan een betekenisvol leven. Wij bieden, met 1200 collega’s en honderden vrijwilligers, zorg aan mensen met een verstandelijke beperking. Ook zijn we actief in de psychiatrie en verpleeghuiszorg. Bij de Raphaëlstichting werken we vanuit een antroposofische geïnspireerde visie, bij ons staat de individuele ontwikkeling van de cliënt en de medewerker centraal.

Past deze vacature bij jou?

Dit neem je mee

• Je hebt inlevingsvermogen en werkt graag samen met anderen;
  • Je bent gastvrij en staat stevig in je schoenen;
  • Je stelt vragen en stemt af met anderen waar nodig;
  • Je bent nieuwsgierig naar de antroposofie.

Dit bieden we

• Een vrijwilligersvergoeding;
  • Een plek waar jouw hulp echt waarde toevoegt, zowel voor de bewoners als voor jezelf;
  • Deel uitmaken van een warme gemeenschap op een prachtige locatie;
  • Een introductiecursus antroposofie en eventuele andere cursussen in overleg.

Dit is handig om te weten

• Enthousiast? Meld je dan aan via onderstaande solliciteer knop. Wij nemen dan contact met je op voor een kennismaking.
  • Voor vragen kun je contact opnemen met Ellis Hoogeboom (vrijwilligerscoördinator Midgard en Scorlewald) via vrijwilligers@midgard.nl of 06-59831020.
  • Wij vragen van al onze nieuwe vrijwilligers een VOG verklaring.

of