Vrijwilliger Cliëntenraad

Zorg jij dat de 'De Rebellenclub', de cliëntenraad van Midgard, haar belangrijke taak uit kan voeren?

Onze bewoners leven samen in een gemeenschap. Uiteraard hebben zij een belangrijke stem in hoe zij wonen, werken en samen leven binnen deze gemeenschap. Deze stem wordt vertegenwoordigd door onze cliëntenraad, zij noemen zich 'De Rebellenclub'.
Tweewekelijks komt de raad samen maar daar kunnen zij wel wat hulp bij gebruiken! Hand- en spandiensten is waar aan gedacht moet worden want koffie zetten, iets lekkers erbij en zelfstandig van huis naar de vergadering is niet iets dat vanzelfsprekend is. Je komt terecht in een warm bad van mensen die hart hebben voor hun woon- en werkplek.

Midgard is een woon- en werkgemeenschap in Tuitjenhorn, Noord-Holland, waar meer dan 100 jongeren en volwassenen met een verstandelijke beperking wonen, naar school gaan, werken en een bloeiend gemeenschapsleven onderhouden.

Midgard is onderdeel van de Raphaëlstichting. Werken bij de Raphaëlstichting betekent samen werken aan een betekenisvol leven. Wij bieden, met 1200 collega’s en honderden vrijwilligers, zorg aan mensen met een verstandelijke beperking. Ook zijn we actief in de psychiatrie en verpleeghuiszorg. Bij de Raphaëlstichting werken we vanuit een antroposofische geïnspireerde visie, bij ons staat de individuele ontwikkeling van de cliënt en de medewerker centraal.

• Je bent in bezit van een autorijbewijs;
  • Je hebt inlevingsvermogen en werkt graag samen met anderen;
  • Je stelt vragen en stemt af met anderen waar nodig;
  • Je bent nieuwsgierig naar de antroposofie.

Dit bieden we

• Een vrijwilligersvergoeding;
  • Een plek waar jouw hulp echt waarde toevoegt, zowel voor de bewoners als voor jezelf;
  • Deel uitmaken van een warme gemeenschap op een prachtige locatie;
  • Een introductiecursus antroposofie en eventuele andere cursussen in overleg.

• Enthousiast? Meld je dan aan via onderstaande solliciteer knop. Wij nemen dan contact met je op voor een kennismaking.
  • Voor vragen kun je contact opnemen met Ellis Hoogeboom (vrijwilligerscoördinator Midgard en Scorlewald) via vrijwilligers@midgard.nl of 06-59831020.
  • Wij vragen van al onze nieuwe vrijwilligers een VOG verklaring.