Overslaan naar content

Specialist Zorgadministratie

  • Ondersteuning & Management

Wat ga je doen?

€2992,- tot €4613,- | 28-32 uur

Ben jij een ervaren Specialist Zorgadministrateur die moeiteloos de weg weet in wet- en regelgeving? Wil je werken in een omgeving waar menselijkheid en professionaliteit hand in hand gaan? Dan hebben wij dé baan voor jou! Je komt terecht in een warm team en speelt samen een sleutelrol in het soepel laten verlopen van onze zorgadministratie.



Dit ga je doen als Specialist Zorgadministratie bij de Raphaëlstichting

Als Specialist Zorgadministratie ben jij de verbindende schakel tussen zorg, financiën en externe partijen. Met jouw nauwkeurigheid en organisatietalent zorg je dat onze processen soepel verlopen en financieel op orde zijn. Je werkt intensief samen met de teams Zorgverkoop en Zorgbemiddeling en draagt eraan bij dat iedere cliënt de juiste zorg krijgt, op het juiste moment.

En verder ga je:

  • Zorgdeclaraties verwerken en controleren.

  • Wet- en regelgeving (Wlz, Wmo en Jeugdwet) correct toepassen in de administratie.

  • Fouten en risico’s in registraties signaleren en zorgen voor een juiste verantwoording.

  • Samenwerken met collega’s om processen te verbeteren en te optimaliseren.

  • Werken met systemen als VECOZO, ONS, AFAS en Office 365.

Betekenisvol werk, door jezelf te zijn

Als Specialist Zorgadministratie kom je te werken op ons Servicecentrum, gelegen in het prachtige Schoorl. Ons Servicecentrum onderdeel van de Raphaëlstichting, waar we zorg bieden die verder kijkt dan diagnoses. We ondersteunen mensen vanuit een holistische visie. Daarbij hebben we oog voor wat iemand wél kan en wie iemand is. Onze locaties voelen als kleine gemeenschappen waar verbinding, persoonlijke groei en duurzaamheid centraal staan. Samen werken we aan een wereld waarin iedereen de kans krijgt om mee te doen en te bloeien. Zo werken we samen aan betekenisvolle zorg.

Past deze vacature bij jou?

Dit bieden wij jou
Bij de Raphaëlstichting zorgen we niet alleen goed voor onze cliënten, maar ook voor onze medewerkers. Het pakket aan arbeidsvoorwaarden sluit aan bij jouw behoeften. Er is ruimte voor persoonlijke groei, een gezonde werk-privébalans en waardering voor jouw inzet.

Ook goed geregeld:

  • Een goed salaris (volgens CAO Gehandicaptenzorg, schaal 45 of 50), afhankelijk van kennis en ervaring tussen €2992,- en €4613,- per maand op basis van een fulltime werkweek (36 uur). 

  • Je geniet van voldoende vakantiedagen om te ontspannen of op vakantie te gaan.

  • Je pensioen wordt goed geregeld via Pensioenfonds Zorg & Welzijn. Daarnaast kan je korting krijgen bij diverse zorgverzekeraars via onze collectieve ziektekostenverzekering.

  • Eindejaarsuitkering van 8,33% van het bruto jaarinkomen en een vakantietoeslag van 8% per jaar en reiskostenvergoeding.

  • Wil jij je verder ontwikkelen? Bij ons volg je trainingen van ervaringsdeskundigen, ontdek je meer over antroposofie via de Camino-cursus en kun je zelfs mbo-certificaten behalen!

  • Je hebt keuze uit interessante secundaire arbeidsvoorwaarden: van een fietsplan tot een computerplan en je hebt de keuze om extra vakantiedagen te kopen.

  • Je krijgt een jaarcontract met uitzicht op een vast dienstverband.

  • Tot slot krijg je als medewerker bij de Raphaëlstichting 10% korting in onze winkels.

Dit breng je mee, door je zelf te zijn

  • Hbo werk-en denkniveau.

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring binnen een zorgadministratie (algemene administratieve of secretariële ervaring is hiervoor niet voldoende).

  • Praktische kennis van de Wlz, Wmo en Jeugdwet, en ervaring met het toepassen van deze wetgeving in administratieve processen.

  • Ervaring met ONS (kennis van AFAS is een pré).

  • Ervaring met het opmaken van rekenmodules voor PGB en ZIN.

  • Ervaring met het inlezen en verwerken van indicaties in VECOZO berichtenverkeer.

  • Je werkt gestructureerd en nauwkeurig, hebt analytisch inzicht en legt snel verbanden.

  • Je communiceert duidelijk, professioneel en servicegericht.

Belangrijk: Wij zoeken specifiek iemand met een achtergrond in de zorgadministratie.


Handig om te weten:

  • Ben jij enthousiast geworden en wil jij deel uitmaken van ons team? Solliciteer dan direct via onderstaande button. We kijken uit naar jouw reactie!

  • Heb je nog vragen over de vacature? Bel dan met Petra Hol via 06-86869135

  • Interne kandidaten hebben bij gelijke geschiktheid voorrang.

  • Een VOG aanvraag en referentiecheck zijn onderdeel van de sollicitatieprocedure. 

  • Acquisitie van commerciële partijen naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

of