Begeleider / Persoonlijk Begeleider Midgard

Kijken naar wat wel kan! Dat vinden wij belangrijk in de zorg die wij bieden aan onze bewoners op Midgard. Als persoonlijk begeleider begeleid en verzorg je onze bewoners waar nodig, maar zorg je vooral voor nabijheid, structuur en warmte. Ben jij klaar voor een nieuwe stap?

Werken als Persoonlijk Begeleider bij Midgard is:

Met open blik kijken we naar wie iemand is en wat iemands mogelijkheden zijn. Zorg van mens tot mens: met aandacht voor elkaar. Wat je doet én wie je bent, doet er bij ons toe. Zowel voor bewoners, cliënten als voor collega’s. Dát maakt het werk bij de Raphaëlstichting zo waardevol. Voel je aangetrokken tot een plek waar...

• we zorg verlenen op onze woon- en werkgemeenschap van Midgard!
  • cultuur, zang, ambachten en creativiteit er elke dag vanaf spatten.
  • biologisch (dynamische) landbouw en voeding een belangrijke rol spelen.
  • waar de huizen van bewoners warm zijn ingericht.
  • gelijkwaardigheid en ontwikkelingsmogelijkheden voorop staan.
  • je een unieke band opbouwt met bewoners, omdat zij in de meeste gevallen lang bij ons wonen.
  • jij veel ruimte, vrijheid en verantwoordelijkheid krijgt.
  • ook jouw ontwikkeling gestimuleerd wordt met opleidingsmogelijkheden.

Past dit bij jou? Dan is er een grote kans dat jij bij ons helemaal op je plek bent om de talenten van bewoners en die van deelnemers in de werkplaatsen en dagbestedingsplaatsen te ontwikkelen. Hier doe je ertoe! Wij kijken graag samen met je naar de mogelijkheden om Midgard en welk huis het beste bij je zou kunnen passen!

Jouw werk als Persoonlijk begeleider
Als persoonlijk begeleider ben je verantwoordelijk voor het opstellen en het uitvoeren van het zorgplan. Je staat in nauw contact met de verwanten en houdt contact met verschillende disciplines. Je begeleidt bij alle voorkomende groepswerkzaamheden op het woonhuis. Samen met je collega’s draag je zorg voor de begeleiding en verzorging van de bewoners. Voor de meeste bewoners is overzicht, duidelijkheid en rust belangrijk en daar speel je dus een belangrijke rol in.

Jouw werk als begeleider:

Je begeleidt bij alle voorkomende groepswerkzaamheden op het woonhuis. Samen met je collega’s draag je zorg voor de begeleiding en verzorging van de bewoners. Voor de meeste bewoners is overzicht, duidelijkheid en rust belangrijk en daar speel je dus een belangrijke rol in. Om het overzicht aan de bewoners te kunnen bieden zorg je voor een duidelijke dag-structuur. Je ondersteunt de bewoners bij de ADL, creëert gezamenlijke eetmomenten en onderneemt activiteiten met de bewoners, zoals wandelen en zwemmen.

Over Midgard

Midgard is een woon- en werkgemeenschap in Tuitjenhorn, Noord-Holland, waar meer dan 100 jongeren en volwassenen met een verstandelijke beperking wonen, naar school gaan, werken en een bloeiend gemeenschapsleven onderhouden.

Er zijn kleine woongroepen. De meeste huizen zijn gegroepeerd rond het centraal gelegen plein. De werkplaatsen zijn verspreid over het grote en mooie terrein.

Aan alle bewoners wordt vraaggericht werk en/of dagactiviteit geboden, hoe complex hun zorgvraag ook is. Er is ook plaats voor cliënten van buiten Midgard om in de werkplaatsen te werken.

• Een salaris conform CAO Gehandicaptenzorg, in schaal 35, 40 of 45, afhankelijk van de zwaarte van de functie. Dat betekent dat je een salaris tussen de €2338 en €3861 per maand verdient op basis van een fulltime werkweek (36 uur).
  • Een jaarcontract voor 36 uur per week. Uiteraard met de intentie om deze bij wederzijds goedvinden om te zetten naar een vast dienstverband.
  • Jij hebt de keuze uit interessante secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een fietsplan, een computerplan of de mogelijkheid tot het opnemen van extra vakantiedagen.
  • Een leuke baan, waarin een goede samenwerking centraal staat; we helpen, steunen elkaar waar nodig en er heerst een open en informele werksfeer.
  • Ruimte voor bijscholing, het volgen van cursussen en interessante opleidingen.

Wij vragen van jou:

• Een collega met een afgeronde mbo-opleiding richting MMZ, pedagogiek of een soortgelijke opleiding.
  • Een beschikbaarheid van 24-36 uur per week. Je draait mee in ons rooster en komt onregelmatig te werken. Dat betekent dat je zowel op dag, avond, weekend als slaapdiensten wordt ingeroosterd.
  • Aantoonbare ervaring met het werken in de gehandicaptenzorg. Je kan door jouw ervaring goed inspelen op de wisselende hulpvraag van onze bewoners.
  • Je bent bekend met het vergroten van de zelfredzaamheid en de ontwikkeling van bewoners.
  • De antroposofische werkwijze is jou bekend of je bent bereid dit te leren.
  • Communicatieve vaardigheden: jij staat stevig in je schoenen, weet op een fijne manier te communiceren met je collega’s en bewoners. Op die manier kun jij je goed verbinden met de groep.
  • Een collega die kan reflecteren op zijn/haar eigen handelen en op dat van een ander. Als team willen we groeien en daarbij is feedback en leren van ons eigen handelen ontzettend belangrijk.

Ben jij na het lezen van deze vacature tekst enthousiast geworden en zou je graag deel willen gaan uitmaken van onze organisatie? Solliciteer dan direct via de solliciteerbutton!

Wij vragen altijd om een referentie. Geen zorgen, dit overleggen we natuurlijk eerst met jou. Verder is het belangrijk dat je een VOG kunt krijgen, uiteraard kan je de kosten hiervan bij ons declareren op het moment dat je start. Mocht een van onze eigen medewerkers solliciteren dan gaan wij hier altijd mee in gesprek.