Persoonlijk Begeleider Janusz Korczakhuis

Breidablick (Middenbeemster)

(24-32 uur per week)

Ben je op zoek naar een werkomgeving waar rust, regelmaat en een groene omgeving je aantrekt? En wil je werken met een warme en bijzondere groep mensen? Vind je het een uitdaging te ondersteunen, coachen, begeleiden en verzorgen door de dag heen? En vind je het belangrijk zorg te dragen aan het behouden van eigenheid én zelfstandigheid? Dan is dit je kans!

Het Janusz Korczakhuis biedt onderdak aan 17 bewoners. Zij beschikken over een eigen kamer of over een appartement. Het is een hechte groep en de leeftijd van de bewoners varieert van 22 tot 60 jaar. De bewoners functioneren op verschillende niveaus van matig verstandelijk beperkt tot licht verstandelijk beperkt. Naast hun verstandelijke beperking, hebben de bewoners ook vaak een vorm van autisme en/of een hechtingsstoornis. Het merendeel is zelfstandig en ongeveer 2 bewoners hebben ADL ondersteuning nodig. Ook komt moeilijk verstaanbaar gedrag soms voor. Dit maakt het werk zowel uitdagend als afwisselend! Jouw werk draait naast begeleiding om nabijheid, het bieden van structuur, (sportieve)activiteiten en het onderhouden van een fijn leefmilieu. Jij bent een vertrouwd persoon voor de bewoners en creëert dan ook een begrijpelijke wereld.

Overdag gaan de bewoners naar de werkplaats om te werken. Deze bevindt zich op het terrein van locatie Breidablick. Als persoonlijk begeleider ga je ondertussen de administratie verwerken, verricht je huishoudelijke taken, andere regelzaken, breng je een bezoek aan de tandarts en/of huisarts met een bewoner óf voer je een multidisciplinair overleg.
In het weekend gaan sommige bewoners naar huis en andere blijven. Als persoonlijk begeleider ben je dan in staat leuke activiteiten en uitjes te organiseren en te ondernemen met de bewoners. Want dit geeft jou energie en voldoening!

Samen met je team, familie en andere professionals, stel je doelen. Het geeft een enorm goed gevoel als je bewoners hierin kunt ondersteunen en ze in hun kracht kunt zetten. Samen met je team ben je er voor zowel de bewoners-als voor elkaar. Je komt te werken in een ervaren en stabiel team die al lang met elkaar samenwerken.

Het Janusz Korczakhuis ligt op steenworp afstand verwijderd van de locatie Breidablick. Dit huis – een totaal gerenoveerde
stolpboerderij – ligt prachtig in het groen. Breidablick is een woon- en werkgemeenschap in Middenbeemster voor mensen met een verstandelijke beperking, waaronder mensen met niet-aangeboren hersenletsel (NAH). Er wordt ook verpleeghuiszorg geboden, evenals begeleiding aan jongvolwassenen die zelfstandig wonen. De instelling biedt ook plaatsen voor dagbesteding en stageplaatsen voor deelnemers van ZMLK-scholen.

Breidablick is onderdeel van de Raphaëlstichting. Werken bij de Raphaëlstichting betekent samen werken aan een betekenisvol leven. Wij bieden, met 1200 collega’s en honderden vrijwilligers, zorg aan mensen met een verstandelijke beperking. Ook zijn we actief in de psychiatrie en verpleeghuiszorg. Bij de Raphaëlstichting werken we vanuit een antroposofische geïnspireerde visie, bij ons staat de individuele ontwikkeling van de cliënt en de medewerker centraal.

Dit bieden we:

• Een salaris conform CAO (Gehandicaptenzorg), in schaal 40. Dat betekent dat je een salaris tussen de €2672,- en €3606,- bruto per maand verdient op basis van een fulltime werkweek (36 uur);
  • Een jaarcontract voor 24 uur per week, met uitzicht op een vast dienstverband;
  • Jij hebt de keuze uit interessante secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een fietsplan, een computerplan of de keuze om hier vakantie-uren van te kopen;
  • Een goed pensioen via het Pensioenfonds Zorg & Welzijn, 8% vakantiegeld en 8,3 % eindejaarsuitkering;
  • De mogelijkheid om verschillende trainingen, cursussen en workshops te volgen om jouw kennis op pijl te houden.

Dit neem je mee:

• Je bent minimaal 24-32 uur per week beschikbaar;
  • Een afgeronde opleiding richting de zorg op mbo 4 niveau;
  • Je hebt affiniteit met de doelgroep en bent in staat om hen te ondersteunen bij hun ontwikkeling;
  • Je staat stevig in je schoenen. Door jouw fijne communicatie weet je met de bewoners een goede band op de bouwen, duidelijkheid te verschaffen en laat je je niet snel uit het veld slaan;
  • Je bent bereid alle diensten te werken inclusief slaapdiensten;
  • Je bent in het bezit van een rijbewijs zodat je de bewoners kunt vervoeren;
  • Je bent flexibel en toegankelijk;
  • Je bent een teamspeler: we hebben het afgelopen jaar hard gewerkt en kunnen echt op elkaar bouwen als collega’s. We zoeken iemand die zich hierin kan vinden en snel zijn/haar draai bij ons weet te vinden.

• Ben jij na het lezen van deze vacaturetekst helemaal enthousiast geworden én wil je graag onderdeel worden van team Janusz Korczakhuis? Solliciteer dan direct via de solliciteerbutton!
  • Heb je nog vragen? Dan kun je contact opnemen met teamleider Sandra Vrolijk via 06-36542352 óf mail naar s.vrolijk@breidablick.nl;
  • Een VOG aanvraag en referentiecheck zijn onderdeel van de sollicitatieprocedure;
  • Interne kandidaten hebben bij gelijke geschiktheid voorrang;
  • Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.