Persoonlijk Begeleider Aquamarijn

Rozemarijn (Haarlem, Hoofddorp, Heemstede)

(24 uur per week)

Woonhuis Aquamarijn is op zoek naar een ervaren en enthousiaste nieuwe collega Persoonlijk Begeleider. Kom jij ons team versterken?

Aquamarijn is een woonhuis waar vijftien bewoners met een leeftijd tussen de 20 en 40 jaar wonen. Bij de bewoners is er sprake van een psychiatrische stoornis en/of een verstandelijke handicap. Binnen onze groep wordt gewerkt aan doorstroom binnen de groep (slaapkamer, studio, appartement) en uiteindelijk uitstroom naar wonen in de wijk met ambulante ondersteuning.

Samen met jouw team ga je als Persoonlijk Begeleider aan de slag met de ontwikkeling vanuit de methodiek ‘Op eigen benen’. Samen met de cliënt ga je op zoek naar zijn of haar gewenste richting en kom je tot een plan om de doelen van de cliënt te verwezenlijken.

Je begeleidt bij alle voorkomende groepswerkzaamheden op het woonhuis. Samen met je collega’s draag je zorg voor de begeleiding en verzorging van de bewoners. Voor de meeste bewoners is overzicht, duidelijkheid en rust belangrijk en daar speel je dus een belangrijke rol in. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het opstellen en uitvoeren van het zorgplan. Je staat in nauw contact met de verwanten en houdt contact met verschillende disciplines.

Die diensten waarin jij zult werken zijn verdeeld over dagdiensten, middag-avonddiensten en weekenddiensten.

Woonhuis Aquamarijn is onderdeel van de locatie Rozemarijn van de Raphaëlstichting. De Raphaëlstichting biedt zorg aan mensen met een verstandelijke beperking en is daarnaast actief in de psychiatrie en verpleeghuiszorg. Er werken 1.500 medewerkers op diverse locaties in Noord- en Zuid-Holland voor 1.200 cliënten van alle leeftijden. De Raphaëlstichting werkt vanuit een antroposofisch geïnspireerde zorgvisie waarin de individuele ontwikkeling van cliënt en medewerker voorop staat. Binnen een intensief gemeenschapsleven is er veel aandacht voor kunst en cultuur. Het centraal bureau is gevestigd in Schoorl.

• Een salaris conform CAO (Gehandicaptenzorg), in schaal 45, afhankelijk van je opleiding of ervaring. Dat betekent dat je een salaris tussen de € 2766 en € 3861 per maand verdient op basis van een fulltime werkweek (36 uur).
  • De mogelijkheid om verschillende trainingen, cursussen en workshops te volgen om jouw kennis op pijl te houden.

• Een collega met een afgeronde relevante opleiding op minimaal mbo-niveau.
  • Je hebt ervaring met mensen met psychische problematiek.
  • Je bent bereid om naast dagdiensten ook avond- en weekenddiensten te draaien.
  • Je staat stevig in je schoenen. Je staat op sommige momenten alleen op de groep. Dat vraagt een zelfstandige werkhouding en je vertrouwt op je eigen kunnen.
  • Je bent een teamspeler: je kunt op een prettige manier communiceren met je teamleden en staat open voor feedback.
  • Je bent invoelend en wil je graag langdurig verbinden met onze cliëntgroep.

Ben jij na het lezen van deze vacaturetekst enthousiast geworden en zou je graag deel willen gaan uitmaken van ons team? Solliciteer dan voor 31 maart via de oranje solliciteerbutton!
Wij vragen altijd om een referentie. Geen zorgen, dit overleggen we natuurlijk eerst met jou. Verder is het belangrijk dat je een VOG kunt krijgen, uiteraard kan je de kosten hiervan bij ons declareren op het moment dat je start. Mocht een van onze eigen medewerkers solliciteren, dan gaan wij hier altijd mee in gesprek. Zodra wij een nieuwe collega hebben gevonden halen wij de vacature offline.