Oproepkracht werkplaatsbegeleider Fermento

Fermento (Alkmaar)

Op onze locaties van Fermento hebben we plek voor een collega die op invalbasis bij ons komt werken.

Je komt te werken bij de locaties van Fermento,  drie verschillende locaties; Bakkerij Fermento aan de Kennemerstraatweg in Alkmaar, Molen 't Roode hert in Alkmaar en Molen de Otter in Oterleek. Hier begeleid je onze cliënten met allerhande werkzaamheden in de winkel en de lunchroom. "t Roode Hert bestaat uit 2 werkplaatsen: de molenwinkel en de molenwerkplaats. Molen de Otter heeft een bakkerij en een winkel. Bakkerij Fermento aan de Kennemerstraatweg heeft een winkel en een lunchroom.

Tijdens jouw werkzaamheden krijg je de ruimte om je eigen ideeën in te brengen en wellicht nieuwe activiteiten op te zetten de ruimte om jouw eigen creativiteit in te zetten en wellicht nieuwe activiteiten op te zetten. Je draagt bij aan de deskundigheidsbevordering van de deelnemers en helpt hen bij het uitvoeren van de werkzaamheden. Verder zorg je er samen met de deelnemers voor dat de dag goed verloopt en de deelnemers in hun kracht worden gezet.

Door jouw achtergrond in de zorg begrijp je wat de cliënten nodig hebben. Je begeleidt, stimuleert en activeert de cliënten tijdens het werkproces en zorgt hierbij dat zij zelf de regie behouden gedurende hun taken. Cliënten zijn bij je op hun gemak; ze durven zichzelf te zijn, door de prettige sfeer die jij creëert ervaren ze hun werk als zinvol. Uiteraard zorg je ook samen met de cliënten ervoor dat de werkplaatsen aan het einde van de dag weer netjes worden gemaakt en werkbaar zijn voor de volgende dag. De dag rapporteer jij via het ECD, zodat ook de verantwoording van het zorgproces is gewaarborgd.

www.fermento.nl

• Een salaris conform CAO (Gehandicaptenzorg), in schaal 40 Dat betekent dat je een salaris tussen de €2617 en €3535 per maand verdient op basis van een fulltime werkweek (36 uur)
  • De mogelijkheid om verschillende trainingen, cursussen en workshops te volgen om jouw kennis op pijl te houden.

• Een collega met een afgeronde opleiding richting Maatschappelijke Zorg of Pedagogiek (minimaal mbo-niveau 4).
  • Je beschikt over kennis en affiniteit in het werken met bewoners met een intensieve begeleidingsvraag
  • Je kan gestructureerd werken en je kan deze structuur ook aan bewoners bieden.
  • Je hebt kennis of bent bereid om je te ontwikkelen in de antroposofische zorg en sociaaltherapie.
  • Je kunt goed samenwerken, maar ook zelfstandig.
  • Door jouw fijne communicatie en een flinke dosis humor weet je met de bewoners een goede band op de bouwen, duidelijkheid te verschaffen en laat je je niet snel uit het veld slaan.
  • Je durft feedback te geven en te ontvangen.

Ben jij na het lezen van deze vacaturetekst enthousiast geworden en zou je graag deel willen gaan uitmaken van onze organisatie? Solliciteer dan direct via de oranje solliciteerbutton!

Wij vragen altijd om een referentie. Geen zorgen, dit overleggen we natuurlijk eerst met jou. Verder is het belangrijk dat je een VOG kunt krijgen, uiteraard kan je de kosten hiervan bij ons declareren op het moment dat je start. Zodra wij een nieuwe collega hebben gevonden halen wij de vacature offline. Mocht een van onze eigen medewerkers solliciteren dan gaan wij hier altijd mee in gesprek.

Kennismaken op locatie is onderdeel van de sollicitatieprocedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.