Vrijwilliger gezocht voor Molen de Otter in Oterleek

• Fermento (Alkmaar)

Kom jij het team Molen de Otter in Oterleek versterken met je enthousiasme en gezelligheid?

Ter ondersteuning van het team bij Molen de Otter in Oterleek zijn wij op zoek naar een vrijwilligere bakker of een vrijwilliger die affiniteit heeft met bakken en die het leuk vind om samen met de deelnemers te werken in de bakkerij. Er werken namelijk 8 mensen met een beperking. Zij bakken koekjes en banket en verkopen de eigen producten, maar ook brood en meel – aangevuld met producten uit andere werkgebieden van de Raphaëlstichting –in de bakkerswinkel op het molenerf. Op die manier bieden we een werkomgeving aan mensen voor wie 'gewoon' werk te ingewikkeld of veeleisend is. Bij ons staat het ambacht centraal.

Passanten kunnen in de zomermaanden terecht voor een heerlijk kopje koffie of een verfrissing op het terras aan de ringvaart.
Wij zoeken momenteel een vrijwilliger voor op de woensdag

De Huigendijk, in vroeger tijden de enige verbindingsweg door het moerassige midden van Noord-Holland, slingert zich door het
polderlandschap van de Schermer en Heerhugowaard naar het dorp Oterleek. Net over de ringvaart, staat Korenmolen de Otter op een kruispunt van wegen en waterwegen. Eeuwenlang maalde de molen graan voor de bewoners in de wijde omtrek. Een bijzondere molen, want als enige in dit land vol molens maalt zij graan in plaats van water.

• Je hebt inlevingsvermogen en werkt graag samen met anderen;
  • Je bent servicegericht en houdt van het werken in een dynamische omgeving;
  • Je bent op woensdag beschikbaar
  • Je stelt vragen en stemt af met anderen waar nodig;
  • Je bent nieuwsgierig naar de antroposofie.

Dit bieden we

• Een vrijwilligersvergoeding;
  • Een plek waar jouw hulp echt waarde toevoegt, zowel voor de bewoners als voor jezelf;
  • Deel uitmaken van een warme gemeenschap op een prachtige locatie;
  • Een introductiecursus antroposofie

• Enthousiast? Meld je dan aan via onderstaande solliciteer knop. Wij nemen dan contact met je op voor een kennismaking.
  • Voor vragen kun je contact opnemen met Ellis Hoogeboom (vrijwilligerscoördinator Midgard en Scorlewald) via vrijwilligers@scorlewald.nl
  • Wij vragen van al onze nieuwe vrijwilligers een VOG verklaring.