Ondersteunende vrijwilliger(s) gezocht voor bakkerij Fermento

Fermento (Alkmaar)

Kom jij het team van bakkerij Fermento versterken met je gastvrijheid en enthousiasme?

Ter ondersteuning van het team bij Fermento zijn wij op zoek naar vrijwilligers die het leuk vinden om samen met de deelnemers te werken in de bakkerij en winkel. Een deel van onze medewerkers, werken bij ons in vorm van dagbesteding, zij worden begeleid door onze ervaren bakkers. Sommige collega's wegen bijvoorbeeld het deeg voor de broden af, maken de broden op en snijden ze. Anderen verkopen dit in onze winkel of bezorgen bestellingen bijvoorbeeld met de bakfiets bij u thuis of op kantoor voor uw lunch. Ook worden bestellingen rondgebracht met de auto naar de molens, het ziekenhuis of andere grootafnemers van de bakkerij. Er zijn collega's die zelfstandige functies binnen de bakkerij vervullen, zorg met een gouden randje.

De openingstijden zijn van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 16.00 uur en op zaterdag van 8.00 tot 15.00 uur.

Werktijden bij voorkeur op ma/di/wo, overige dagen in overleg.

Wij zijn een bakkerij waar we werken met collega’s die een afstand tot de arbeidsmarkt hebben. Waar lekker brood en banket wordt gebakken samen met ervaren bakkers die het vak graag doorgeven. Allemaal bakkers en winkelmedewerkers die houden van een goed product en het bakkersvak, geven om kwaliteit en om de klant, weten wat lekker is en wat het betekent om producten te maken van biologische ingrediënten vanaf de basis zonder toevoegingen en trots zijn op het eindproduct .

Daarnaast willen wij een veilige plaats bieden voor iedereen die wel een steuntje in de rug kan gebruiken. Dit doen wij door het creëren van een prettige werkplek, het bieden van duidelijkheid en regelmaat.

Bloem, Water, Gist, Zout, Suiker, Eieren & Boter.
Al deze grondstoffen zijn bij ons biologisch en worden gecontroleerd en hiervan maken we de desem voor ons brood en stellen we de recepturen voor het banket samen. Onze recepten stellen we zelf samen uit basis grondstoffen zodat alles zo natuurlijk mogelijk is.
Dit doen we met passie en plezier, kom zelf eens kijken, onze bakkerij is open voor iedereen die dit wil.

• Je hebt inlevingsvermogen en werkt graag samen met anderen;
  • Je bent servicegericht en houdt van het werken in een dynamische omgeving;
  • Bij voorkeur beschikbaar op ma/di/wo, overige dagen in overleg
  • Je stelt vragen en stemt af met anderen waar nodig;
  • Je bent nieuwsgierig naar de antroposofie.

Dit bieden we

• Een vrijwilligersvergoeding;
  • Een plek waar jouw hulp echt waarde toevoegt, zowel voor de bewoners als voor jezelf;
  • Deel uitmaken van een warme gemeenschap op een prachtige locatie;
  • Een introductiecursus antroposofie en eventuele andere cursussen in overleg.

• Enthousiast? Meld je dan aan via onderstaande solliciteer knop. Wij nemen dan contact met je op voor een kennismaking.
  • Voor vragen kun je contact opnemen met Ellis Hoogeboom (vrijwilligerscoördinator Midgard en Scorlewald) via vrijwilligers@scorlewald.nl
  • Wij vragen van al onze nieuwe vrijwilligers een VOG verklaring.