Flexmedewerker Begeleider Bertane

Scorlewald (Schoorl)

Flexkracht Begeleider Bertane

“Een dag is voor mij geslaagd, als ik iedere bewoner even aandacht heb kunnen geven. Dat we elkaar even ontmoeten, ook als de bewoner wat meer op zichzelf is. Dat ik hem of haar kan laten weten ‘ik heb je gezien’. Verder zorg ik voor een fijne sfeer op de groep, en probeer ik de bewoners elkaar te laten helpen, ook al is het klein zoals iets opruimen voor een ander of iets liefs tegen elkaar zeggen. Het is belangrijk dat ik een vertrouwensband met de bewoners opbouw, waarin ze weten dat ze alles tegen me kunnen zeggen en waarbij gelijkwaardigheid heel belangrijk is."

Waar kom je te werken?
Je komt te werken op Bertane, een woonhuis gelegen op Scorlewald waar 18 bewoners wonen. Het woonhuis is opgedeeld in 2 woongroepen, Bertane Noord en Bertane Zuid. Elke bewoner heeft zijn/haar eigen kamer, en er is een gezamenlijke woonruimte. Verder woont één bewoner in zijn eigen appartement. De woongroepen zijn zeer divers in leeftijd, zorgvraag en begeleidingsbehoefte. Zo wonen er mensen met een specifieke zorgvraag, bijvoorbeeld niet- aangeboren hersenletsel, mensen met een licht verstandelijke beperking maar ook mensen met dementie.

Samen met je collega’s draag je zorg voor de begeleiding en verzorging van de bewoners. Er wordt gewerkt volgens een vaste dagstructuur, waarin ook ruimte is om vanuit eigen initiatief activiteiten met de bewoners te ondernemen. Als begeleider heb je te maken met onverwachtse situaties waarin je bewust kiest hoe je deze situatie aangaat. Soms kies je bewust voor het inbrengen van humor, een andere keer neem je bewust even afstand. Jij biedt overzicht en duidelijkheid aan de bewoners en zorgt voor een fijne sfeer op het woonhuis. Door de diversiteit in zorgvraag sta je zowel zelfstandig, als in een team op de groep, afhankelijk van de woning. Als flexwerker spring je in waar een collega ziek of vrij is maar ben je toch onderdeel van het team waar jij je ervaring en je kennis meeneemt. Dit maakt het werken juist leuk en afwisselend, waarbij een goede samenwerking met je collega’s van essentieel belang is.

• Een salaris conform CAO (Gehandicaptenzorg), in schaal 35  Dat betekent dat je een salaris tussen de €2393  en €3360 per maand verdient op basis van een fulltime werkweek (36 uur).
  • Een flexibel contract, waarbij je in overleg bepaald hoeveel uren je per week kan draaien.
  • De mogelijkheid om verschillende trainingen, cursussen en workshops te volgen om jouw kennis op pijl te houden.

• Een enthousiaste collega die van aanpakken weet!
  • In bezit van een afgeronde zorgopleiding richting bijvoorbeeld Maatschappelijke Zorg of Pedagogiek. Heb je nou geen zorgopleiding behaald, maar er wel mee bezig of ben je gemotiveerd om er wellicht 1 te gaan volgen? Ook dan gaan we graag het gesprek met je aan!
  • Ervaring met de VG doelgroep is erg belangrijk en een pré. Er komt veel op je af in de begeleiding, daarom is het fijn als jij de kennis hebt hoe te handelen.
  • Je staat stevig in je schoenen. Door jouw fijne communicatie weet je met de bewoners een goede band op de bouwen, duidelijkheid te verschaffen en laat je je niet snel uit het veld slaan.
  • Je bent een teamspeler: het is belangrijk dat we als team op elkaar kunnen bouwen.
  • Je durft feedback te ontvangen en te geven.

Ben jij na het lezen van deze vacaturetekst enthousiast geworden en zou je graag deel willen uitmaken van ons team? Solliciteer dan direct!

Heb je nog wat vragen naar aanleiding van deze vacature? Stel ze dan aan onze recruiter May Ling van Zaane dit kan per mail aan solliciteren@raphaelstichting.nl

Wij vragen altijd om een referentie. Geen zorgen, die overleggen we natuurlijk eerst met jou. Verder is het belangrijk dat je een VOG kunt krijgen, uiteraard kun je de kosten hiervan bij ons declareren op het moment dat je start. Zodra wij een nieuwe collega hebben gevonden, halen wij de vacature direct offline.

Kennismaken op locatie is onderdeel van de sollicitatieprocedure