Begeleider Gehandicaptenzorg (Hoofddorp)

Rozemarijn (Haarlem, Hoofddorp, Heemstede)

ZilverEsdoorn Is een vrijstaand huis in Hoofddorp met een royale tuin waar negen jong volwassenen zo zelfstandig mogelijk wonen. Wij zijn op zoek naar een actieve begeleider die komt werken op de Zilver Esdoorn.

Kom jij ons betrokken en enthousiaste team versterken als begeleider?

In het huis van ZilverEsdoorn wonen negen jongvolwassenen, twintigers en dertigers. Negen totaal verschillende bewoners met ieder hun eigen behoeftes en voorkeuren. Maar na een aantal jaar samen voelen ze zich zeer met elkaar verbonden. Overdag gaat iedereen naar zijn of haar ‘werk’ en bij thuiskomst staat de thee klaar. De één wil graag zijn of haar verhaal delen, de andere zoekt de rust van zijn of haar kamer op én weer andere doen boodschappen of helpen met koken.

Als begeleider help jij de bewoners bij hun dagelijkse activiteiten, zoals: ondersteuning bij eten, wassen, aankleden, opruimen, uitjes, het creëren van een fijne woonsfeer en je helpt ze om op tijd op hun werk of bij andere activiteiten te komen. Door jouw handelingen, door de juiste dingen te zeggen en een stimulerende sfeer te creëren, zet jij de bewoners in hun kracht.

Je werkt samen met een team van professionals en bent medeverantwoordelijk voor het uitvoeren van het zorgplan. Daarnaast onderhoud je contact met familie en andere betrokkenen en rapporteer je over de voortgang van de cliënten.

Stichting ZilverEsdoorn is een particulier initiatief voor twintigers en dertigers en staat garant voor 24-uurszorg op antroposofische basis. Alle bewoners hebben een eigen kamer en kunnen warmte, gezelligheid en vertrouwdheid vinden in de gemeenschappelijke leefruimte.
Het huis uit de jaren dertig is geïsoleerd met onder andere een isolerend sedum dak, zonnepanelen en een zonneboiler. Er wordt aan recycling en afvalscheiding gedaan en er is inmiddels ,samen met de buren, een biologische moestuin aangelegd.
Stichting ZilverEsdoorn is een ouderinitiatief en in het huis in Hoofddorp wonen 9 bewoners met een verstandelijke beperking en soms ook lichamelijke beperking. De zorg wordt verzorgd door Rozemarijn, onderdeel van de Raphaelstichting.

• Een salaris conform cao Gehandicaptenzorg, schaal 35 of 40, afhankelijk van je opleiding en werkervaring. Dit betekent dat je tussen de € 2.393,- en €3.606,- verdient op basis van een fulltime werkweek (36 uur);
  • Een jaarcontract voor 20 - 24 uur per week, afgestemd op jouw wensen en mogelijkheden. Uiteraard met uitzicht op een vast dienstverband;
  • De keuze uit interessante secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een fietsplan, computerplan of de keuze om hier vakantie-uren van te kopen;
  • Een goed pensioen via het Pensioenfonds Zorg & Welzijn, 8 % vakantiegeld en 8,3 % eindejaarsuitkering.

• Je hebt een relevante zorgopleiding op minimaal mbo niveau 3 afgerond;
  • Je hebt ervaring met de doelgroep;
  • Je bent flexibel inzetbaar (je werkt doordeweeks/weekend en slaapdiensten, uiteraard in goed overleg);
  • Je bent communicatief vaardig, kunt goed rapporteren en samenwerken.

Ben jij na het lezen van deze vacaturetekst enthousiast geworden en zou je graag deel willen gaan uitmaken van onze organisatie? Solliciteer dan direct door te klikken op de solliciteer button. Heb je nog vragen? Neem dan contact op met Manuel de Groot (interim teamleider ZilverEsdoorn) via 06-40075257.

Wij vragen altijd om een referentie. Geen zorgen, dit overleggen we natuurlijk eerst met jou. Verder is het belangrijk dat je een VOG kunt krijgen. Uiteraard kan je de kosten hiervan bij ons declareren op het moment dat je start.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.