Gedragswetenschapper Gehandicaptenzorg

Behandelgroep

(24-36 uur per week)

Werk jij graag zelfstandig binnen een dynamische organisatie? Heb je affiniteit met de gehandicaptenzorg en ben je flexibel ingesteld? Voor onze locatie Breidablick (Middenbeemster) zijn wij op zoek naar een gedragswetenschapper. Eerst een keer bellen of een dagje meelopen? We komen graag met je in contact!

Als gedragswetenschapper bij de Raphaëlstichting werk je multidisciplinair samen met je collega-gedragswetenschappers, de arts VG en de therapeuten. Je verbindt je met de cliënt, naasten én de rest van de organisatie. Je denkt in mogelijkheden en voelt je op je plek bij een organisatie die volop in beweging is. Je werkzaamheden bestaan o.a. uit:

• Je bent (eind)verantwoordelijk voor het uitvoeren van diagnostisch onderzoek en de behandeling;
  • Je bewaakt het totale behandelproces en adviseert aan het multidisciplinair behandelteam, de cliënt en het cliëntsysteem (systemisch werken) omtrent de behandeling en begeleiding;
  • Je stuurt op het bevorderen van een zo zelfstandig mogelijk leven van de cliënt; dit doe je door enerzijds de cliënt te leren omgaan met, anderzijds het behandelen van de beperking of aandoening;
  • Je treed op als eindverantwoordelijke in het kader van de Wet Zorg en Dwang.

Breidablick is een woon- en werkgemeenschap in Middenbeemster voor mensen met een verstandelijke beperking en mensen met niet-aangeboren hersenletsel (NAH). Er wordt ook verpleeghuiszorg geboden, evenals begeleiding aan jongvolwassenen die zelfstandig wonen. De instelling biedt ook plaatsen voor dagbesteding en stageplaatsen voor deelnemers van ZMLK-scholen.

Breidablick is onderdeel van de Raphaëlstichting. Werken bij de Raphaëlstichting betekent samen werken aan een betekenisvol leven. Wij bieden, met 1200 collega’s en honderden vrijwilligers, zorg aan mensen met een verstandelijke beperking. Ook zijn we actief in de psychiatrie. Bij de Raphaëlstichting werken we vanuit een antroposofische geïnspireerde visie, bij ons staat de individuele ontwikkeling van de cliënt en de medewerker centraal.

Dit bieden we

• Een salaris conform CAO (Gehandicaptenzorg) in schaal 60/65, afhankelijk van je kennis en ervaring. Dat betekent dat je een salaris tussen de € 3.768,- en € 6.446,- per maand krijgt op basis van een fulltime werkweek (36 uur);
  • Een jaarcontract voor het gewenste aantal uur per week, met uitzicht op een vast dienstverband;
  • Jij hebt de keuze uit interessante secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een fietsplan, een computerplan of de keuze om hier vakantie-uren van te kopen;
  • Een goed pensioen via het Pensioenfonds Zorg & Welzijn, 8% vakantiegeld en 8,3 % eindejaarsuitkering;
  • De mogelijkheid om verschillende trainingen, cursussen en workshops te volgen om jouw kennis op pijl te houden;
  • En natuurlijk krijg je ook gezellige collega's waar je een beroep op kan doen om even te sparren of die je even kan bellen voor een gezellig kletspraatje!

• Een afgeronde academische opleiding tot orthopedagoog, psycholoog of vergelijkbaar, het is een pre als je bent opgeleid tot GZ-psycholoog of Orthopedagoog-Generalist;
  • Je beschikt over een enorme dosis geduld en doorzettingsvermogen; want dit is van groot belang bij het uitvoeren van onderzoeken, het behandelen van de cliënten en het tot stand brengen van gedragsverandering;
  • Je hebt affiniteit met de EVB(+) doelgroep . Bij voorkeur heb je ervaring in de gehandicaptenzorg;
  • Je bent van nature geordend en kunt goed systematisch werken, want op die manier weet jij het behandelproces optimaal te bewaken;
  • Je hebt inzicht in teamprocessen;
  • Je hebt kennis van of bent nieuwsgierig naar de antroposofie;
  • Je bent in staat om zelfstandig en slagvaardig te werken. Ook kun je goed reflecteren op je eigen handelen;
  • Je wilt je blijven ontwikkelen op professioneel-en persoonlijk vlak;
  • Tot slot ben je oplettend, heb je uitstekende uitdrukkingsvaardigheden en beschik je over een hoge mate verantwoordelijkheidsgevoel.

Ben jij na het lezen van deze vacaturetekst enthousiast geworden en zou je graag deel willen gaan uitmaken van ons behandelteam? Solliciteer dan via onderstaande solliciteerknop!

• Voor vragen over de vacature kun je contact opnemen met Charlotte Dirks (Gedragswetenschapper) via c.dirks@raphaelstichting.nl
  • Een VOG aanvraag en referentiecheck zijn onderdeel van de sollicitatieprocedure;
  • Interne kandidaten hebben bij gelijke geschiktheid voorrang;
  • Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.