
Bestuurssecretaresse
- Ondersteuning & Management
Wat ga je doen?
€2992,- tot €4178,- | 20-24 uur
Wil jij een essentiële rol spelen in het hart van onze organisatie? Als bestuurssecretaresse bij de Raphaëlstichting ondersteun jij de leden van de raad van bestuur en de bestuurssecretaris. Dankzij jouw overzicht, zorgvuldigheid en warme professionaliteit zorg je ervoor dat de organisatie optimaal kan functioneren!
Dit ga je doen als bestuurssecretaresse bij de Raphaëlstichting
Je ondersteunt, samen met je collega-bestuurssecretaresse, onze twee bestuursleden optimaal. Jij ontzorgt het bestuur en de bestuurssecretaris en weet continu de juiste balans te vinden tussen snelheid, kwantiteit en zorgvuldigheid, zonder concessies te doen aan de kwaliteit. Dankzij jouw scherpe inzicht, proactieve houding, zorgvuldigheid en en verbindende aanpak wordt jouw aanwezigheid gewaardeerd. Voor het bestuur, collega’s én indirect voor onze cliënten lever jij zo een belangrijke maatschappelijke bijdrage.
In deze functie ben je centraal gepositioneerd binnen de Raphaëlstichting, waar alle processen samenkomen. Je werkzaamheden zijn divers en uitdagend:
• Verwerken van de constante stroom e-mails
• Beheren van een complex agendaoverzicht
• Organiseren en voorbereiden van vergaderingen, inclusief notuleren
• Projectmatig meewerken aan uiteenlopende zaken, zoals de jaarplanning
Door de complexiteit van de organisatiestructuur schakel je continu tussen collega’s en locaties en leg je verbanden tussen projecten en werkzaamheden. Het overzicht dat jij creëert, helpt de bestuurders hun functie beter uit te oefenen en draagt bij aan procesverbeteringen binnen de hele organisatie.
Betekenisvol werk
Raphaëlstichting is een gehandicaptenorganisatie waar we zorg bieden die verder kijkt dan diagnoses. We ondersteunen mensen vanuit een holistische visie. Daarbij hebben we oog voor wat iemand wél kan en wie iemand is. Onze locaties voelen als kleine gemeenschappen waar verbinding, persoonlijke groei en duurzaamheid centraal staan. Samen werken we aan een wereld waarin iedereen de kans krijgt om mee te doen en te bloeien. Zo werken we samen aan betekenisvolle zorg.
Je komt te werken op onze Servicecentrum gelegen in het prachtige Schoorl! Hybride werken behoort ook tot de mogelijkheden.
Past deze vacature bij jou?
Dit bieden wij jou
Bij de Raphaëlstichting zorgen we niet alleen goed voor onze cliënten, maar ook voor onze medewerkers. Het pakket aan arbeidsvoorwaarden sluit aan bij jouw behoeften. Er is ruimte voor persoonlijke groei, een gezonde werk-privébalans en waardering voor jouw inzet.
Ook goed geregeld:
Een goed salaris (volgens CAO Gehandicaptenzorg, schaal 45), afhankelijk van kennis en ervaring tussen €2992,- en €4178,- per maand op basis van een fulltime werkweek (36 uur).
Werkdagen in overleg (5 ochtenden behoort ook tot de mogelijkheden).
Je geniet van voldoende vakantiedagen om te ontspannen of op vakantie te gaan.
Je pensioen wordt goed geregeld via Pensioenfonds Zorg & Welzijn. Daarnaast kan je korting krijgen bij diverse zorgverzekeraars via onze collectieve ziektekostenverzekering.
Eindejaarsuitkering van 8,33% van het bruto jaarinkomen en een vakantietoeslag van 8% per jaar en reiskostenvergoeding.
Je hebt keuze uit interessante secundaire arbeidsvoorwaarden: van een fietsplan tot een computerplan en je hebt de keuze om extra vakantiedagen te kopen.
Je krijgt een jaarcontract met uitzicht op een vast dienstverband.
Een veelzijdige functie binnen een grote en betrokken organisatie.
Veel contact met o.a. raad van bestuur, raad van toezicht, zorg-, behandel- en stafmanagers, centrale en lokale medezeggenschap en externe stakeholders, zoals zorgkantoren, huisbanken, WfZ, Wooncompagnie en het College Sanering.
Tot slot krijg je als medewerker bij de Raphaëlstichting 10% korting in onze winkels.
Dit breng je mee, door jezelf te zijn
Je hebt hbo werk- en denkniveau en ervaring als bestuurssecretaresse of in een vergelijkbare rol.
Je bent handig met systemen en software en pakt nieuwe tools snel op.
Je communiceert duidelijk en overtuigend en weet moeiteloos met verschillende doelgroepen samen te werken.
Je werkt zelfstandig, proactief en stressbestendig, met oog voor detail, kwaliteit en vertrouwelijke informatie.
Integriteit en zorgvuldigheid vind je vanzelfsprekend.
Je bent representatief, georganiseerd en houdt overzicht, ook in drukke situaties.
Je bent de sparringpartner én rechterhand van de raad van bestuur, terwijl je je ook volledig onderdeel van de organisatie voelt.
Je legt makkelijk verbanden, maakt verbinding en hebt gevoel voor bestuurlijke verhoudingen.
Je hebt een flexibele werkhouding: werken voor de raad van bestuur betekent soms ook wel eens dat je in de avond een klus moet afmaken. Alleen maar fijn, want op die manier kan jij in overleg ook eens flexibel zijn wanneer je overdag een privé-afspraak wilt inplannen.
Ervaring in de zorg is een pré, zodat je snel de dynamiek van de sector begrijpt.
Je bent een betrokken collega die begrijpt wat ‘ontzorgen’ betekent en zorgt dat alles tot in de puntjes geregeld is.
Handig om te weten:
Word jij onze nieuwe bestuurssecretaresse? Solliciteer dan direct via de solliciteerbutton!
Eerste gespreksronde: dinsdag 6 januari 2026 in de middag.
Tweede gespreksronde: donderdag 8 januari 2026 in de ochtend.
Heb je nog vragen? Dan kun je contact opnemen met Janneke Zandstra, bestuurssecretaris, via jzandstra@raphaelstichting.nl.
Een VOG-aanvraag en referentiecheck zijn onderdeel van de sollicitatieprocedure.
Acquisitie van commerciële partijen naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
of
Bedankt voor je sollicitatie bij de Raphaëlstichting!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!
