Begeleider van Goghhuis

Breidablick (Middenbeemster)

(28 tot 36 uur per week)

Door verschuiving binnen ons team is er weer plek voor een nieuwe collega! Het van Goghhuis op locatie Breidablick, staat in het prachtige Middenbeemster. Ons team bestaat uit 16 personen en er heerst écht een no-nonsense mentaliteit. We zijn een zéér hecht team die ook nog eens enorm in ontwikkeling is. Er is ruimte voor humor en we staan altijd voor elkaar klaar. Kom jij ons team versterken bij het mooie Breidablick?

Op het van Goghhuis wonen 17 mensen in de leeftijd van 27 tot 54 jaar. Zij wonen in 2 groepen; Noord en Zuid. Onze bewoners hebben allemaal een verstandelijke beperking en functioneren op verschillende niveaus. Ook komt moeilijk verstaanbaar gedrag voor. Dit maakt het werk zowel uitdagend als afwisselend! Als begeleider bied jij begeleiding en verzorging. Je komt te werken op beide woongroepen, Noord en Zuid. Jouw werk draait naast verzorging en begeleiding om nabijheid, het bieden van structuur, (sportieve)activiteiten en het onderhouden van een fijn leefmilieu. Jij bent een vertrouwd persoon voor de bewoners en creëert dan ook een begrijpelijke wereld. Je bent flexibel en toegankelijk. Zo creëren wij samen immers de beste sfeer voor de bewoners. Nieuwsgierig hoe een dag eruit ziet als je als begeleider bij van Gogh aan de slag gaat? Lees dan snel verder!

Jouw dienst start om 06.45 uur óf om 07.30 uur. Allereerst belt de nachtwacht je op en jullie bespreken samen de bijzonderheden van de nacht. Rond 08.00 uur wek je de bewoners en begeleid ze in de ADL, je begeleid ze met het ontbijt en naar de gezamenlijke opening. Hierna gaan de bewoners naar hun dagbesteding. Ondertussen houd jij je bezig met voorraden checken- en aanvullen, vervul je diverse huishoudelijke taken óf je ondersteund een bewoner die het lastig heeft op de werkplaats. Rond 12.00 uur komen de bewoners weer thuis voor de lunch en om 14.00 uur gaan ze weer naar de dagbesteding. Om 17.00 uur komen de bewoners weer thuis. Je gaat met hen avondeten, nog een activiteit doen, je doet de ADL én dan breng je ze naar bed. Tussendoor kunnen taken zijn dat je met de bewoners naar de dokter, tandarts of fysiotherapeut gaat. Bij avondactiviteiten kun je denken aan wandeling maken, een ijsje halen, volksdansen, film kijken of knutselen.
In de weekenden is er veel vrijheid als het gaat om het invullen van de dagstructuur binnen de diensten. Denk hierbij aan wandelen in de buurt, naar het strand of andere leuke uitjes. Tussen 14.00-14.30 uur vindt er weer een overdracht plaats met de volgende collega's. Deze volgende dienst duurt tot 21.30 uur óf er start nog een dienst van 16.45-22:00. Elke dag start om 22.00 uur de nachtwacht.
In ieder geval is geen dienst compleet zonder een lach op het gezicht van een bewoner.

Breidablick is een woon- en werkgemeenschap in Middenbeemster voor mensen met een verstandelijke beperking, waaronder mensen met niet-aangeboren hersenletsel (NAH). Er wordt ook verpleeghuiszorg geboden, evenals begeleiding aan jongvolwassenen die zelfstandig wonen. De instelling biedt ook plaatsen voor dagbesteding en stageplaatsen voor deelnemers van ZMLK-scholen.

Breidablick is onderdeel van de Raphaëlstichting. Werken bij de Raphaëlstichting betekent samen werken aan een betekenisvol leven. Wij bieden, met 1200 collega’s en honderden vrijwilligers, zorg aan mensen met een verstandelijke beperking. Ook zijn we actief in de psychiatrie en verpleeghuiszorg. Bij de Raphaëlstichting werken we vanuit een antroposofische geïnspireerde visie, bij ons staat de individuele ontwikkeling van de cliënt en de medewerker centraal.

• Een salaris conform CAO (Gehandicaptenzorg), in schaal 40, Dat betekent dat je een salaris tussen de € 2.672- en € 3606,- per maand verdient op basis van een fulltime werkweek (36 uur);

• Jij hebt de keuze uit interessante secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een fietsplan, een computerplan of de keuze om hier vakantie-uren van te kopen;

• Een goed pensioen via het Pensioenfonds Zorg & Welzijn;

• Je krijgt 8% vakantiegeld en daarnaast ook nog een eindejaarsuitkering van 8,3%;
  • Een zeer leuke afwisselende baan met een grote mate van zelfstandigheid en flexibiliteit.

Als Begeleider bij van Gogh ben je verantwoordelijk voor het ondersteunen van onze bewoners bij het dagelijks leven. Om deze rol succesvol te vervullen, zijn de volgende functievereisten van belang:

• Je bent minimaal 28-36 uur per week beschikbaar;
  • Je hebt een afgeronde opleiding in de zorg op mbo niveau 4;
  • Je bent in staat om zelfstandig te werken en je hebt een proactieve houding.
  • Je bent communicatief vaardig en je kunt goed samenwerken met collega's en andere zorgprofessionals;
  • Je bent flexibel en bereid om onregelmatige diensten te werken;
  • Je hebt affiniteit met de doelgroep en bent in staat om hen te ondersteunen bij hun ontwikkeling.

Ben je helemaal enthousiast geworden? Solliciteer dan direct via de oranje button! Heb je nog vragen naar aanleiding van deze vacature? Stuur teamleider Arnoud (Noud) van Ommen dan direct een mail via avanommen@breidablick.nl

Wij vragen altijd om een referentie. Geen zorgen, dit overleggen we natuurlijk eerst met jou. Verder is het belangrijk dat je een VOG kunt krijgen, uiteraard kan je de kosten hiervan bij ons declareren op het moment dat je start. Zodra wij een nieuwe collega hebben gevonden halen wij de vacature offline. Gezellig een dagje meelopen op locatie, is ook onderdeel van de sollicitatieprocedure.