Persoonlijk Begeleider Tobiasgroep

Als je op zoek bent naar een afwisselende baan, waar clienten zijn met interessante zorgvragen, dan ben je hier op het juiste adres! De Tobias groep is een woongroep met acht volwassenen bewoners tussen de 25 en 65 jaar, met allen een complexe zorgvraag. Het team bestaat uit een groep waar ruimte is voor ieders eigen kwaliteit en er is veel ruimte voor eigen initiatief en ontwikkeling. Ben jij iemand met een positieve houding die veiligheid en structuur kan bieden voor onze bewoners. Dan heet het team van de Tobias jou van harte welkom!

Hoe ziet een werkdag eruit?

Om 07.00 start je met z’n tweeen de dienst. De dag begint met een kopje koffie en het lezen van de overdracht en de agenda voor de komende dag. Met je collega overleg je wie wat doet en je begint met het wakker maken van de bewoners. Onze bewoners hebben ondersteuning nodig bij de ADL, sommige een beetje en sommige volledig. Dit is voor jou geen probleem!

Na de ontbijtspreuk gaan we samen ontbijten. Onze woonkamer oogt huiselijk en hier is ruimte om jezelf te zijn, dit stralen we ook uit naar onze bewoners. Vervolgens vind de dag opening plaats, in de grote zaal, in het centrum van Midgard. Bewoners en collega’s komen hier samen om de dag te beginnen. Dit is voor onze bewoners enorm plezierig, het bied structuur en komt ook overheen met het gemeenschapsgevoel, wat weerklinkt binnen onze antroposofische cultuur.

Na de spreuk gaat de helft naar zijn of haar werkplaats. De andere helft is op de woongroep en jij verleent hier betekenisvolle daginvulling. Dit verloopt allemaal via dagprogramma’s en uiteraard is er bij de Tobias veel ruimte voor eigen invulling. Jouw inbreng telt. Met de ene bewoner gaan we een werkstroom doen, op het groene terrein van Midgard, halen we de waszakken op. Tijdens deze ronde raak je al direct bekend met de kleurrijke omgeving, ontmoet je andere bewoners en je nieuwe collega’s.

In de middag eten we warm, verzorgt door onze centrale keuken. Na de lunch is het rusttijd voor onze bewoners en tijd om te rapporteren en eventueel andere administratie op te pakken. Hierna vind de overdracht plaats en begint de middagdienst om 14.00. Uiteraard tijd om even te zitten, bij te kletsen en te verbinden met elkaar.

De middagdienst begint met de overdracht en het beroemde kopje koffie (of wat anders natuurlijk). We nemen de dienst door en lezen de rapportage. Ook nu sta je met z’n tweeen en soms met z’n drieeen. Hierdoor is er ook veel ruimte om te fietsen, wandelen of andere activiteiten te ondernemen met bewoners. Ook hebben we een grote zonnige tuin. Na de gezamenlijk avondmaaltijd starten we wederom met de ADL en gaat iedereen in de pyjama. Ook hier lever jij ondersteuning of volledige overname. Elke bewoner heeft een andere dag van de week een VIP dag, in de avond mag diegene dan in bad. Er is ook ruimte om met de betreffende bewoner een extra’tje te ondernemen.

‘S avonds drinken we gezamenlijk thee en daarn alweer bedtijd en tijd om op te ruimen, we werken hier pro-actief en laten het altijd netjes achter voor de volgende dienst. Je sluit je dienst af met rapporteren en om 22.00 eindigt de dienst.

Wat bieden wij?

• Een salaris conform CAO (Gehandicaptenzorg), in schaal 45. Dat betekent dat je een salaris tussen de € 2.821 en € 3.938 per maand verdient op basis van een fulltime werkweek (36 uur).

• Een jaarcontract voor 16-32 uur per week, afgestemd op jouw wensen en mogelijkheden. Uiteraard met uitzicht op een vast dienstverband.

• De mogelijkheid om verschillende trainingen, cursussen en workshops te volgen om jouw kennis op pijl te houden.

• Een leuke baan met grote mate van zelfstandigheid in het uitoefenen van je werkzaamheden.

Wat neem je mee?

• Een collega met een afgeronde opleiding richting Maatschappelijke Zorg of Pedagogiek (minimaal mbo-4 niveau).

• Je beschikt over kennis en affiniteit in het werken met bewoners met een complexe zorgvraag.

• Je kan gestructureerd werken en je kan deze structuur ook aan bewoners bieden.

• Je hebt kennis of bent bereid om je te ontwikkelen in de antroposofische zorg en sociaal-therapie.

• Je kunt goed samenwerken, maar ook zelfstandig.

• Door jouw fijne communicatie weet je met bewoners een goede band op te bouwen, duidelijkheid te verschaffen en laat je je niet snel uit het veld slaan.

• Je bent flexibel inzetbaar, voor zowel vroege, late als weekenddiensten.

Wie zijn wij?
Midgard is onderdeel van de antroposofische Raphaëlstichting. Midgard is een woon- en werkgemeenschap voor 110 bewoners met een verstandelijke of meervoudige beperking in Tuitjenhorn. Onze bewoners zijn voornamelijk (jong) volwassenen met een bijzondere vraag naar ondersteuning in hun ontwikkeling. Midgard maakt deel uit van de Raphaëlstichting, een antroposofische zorgaanbieder in Noord- en Zuid-Holland.

Ben jij na het lezen van deze vacaturetekst enthousiast geworden en zou je graag deel willen gaan uitmaken van ons team? Solliciteer dan via de solliciteerbutton.

Heb je nog wat vragen naar aanleiding van deze vacature? Stel ze dan aan onze recruiter May Ling van Zaane per mail via solliciteren@raphaelstichting.nl.

Wij vragen altijd om een referentie. Geen zorgen, dit overleggen we natuurlijk eerst met jou. Verder is het belangrijk dat je een VOG kunt krijgen, uiteraard kan je de kosten hiervan bij ons declareren op het moment dat je start. Mocht een van onze eigen medewerkers solliciteren, dan gaan wij hier altijd mee in gesprek. Zodra wij een nieuwe collega hebben gevonden halen wij de vacature offline
. Kennismaken op locatie is onderdeel van de sollicitatieprocedure.