Begeleider Kinderdagcentrum Haarlem

Rozemarijn (Haarlem, Hoofddorp, Heemstede)

(24 uur per week)

Als begeleider op het Kinderdagcentrum in Haarlem krijg jij de kans om de kinderen een fijne dag met structuur en leermomenten te bieden. Tijdens jouw werkweek, die bestaat uit doordeweekse dagdiensten, word jij enthousiast van afwisselend werk en het blij maken van onze kinderen. Is deze baan jou op het lijf geschreven? Lees dan snel verder.

Samen met je collega’s creëer je een fijne sfeer waarin kinderen en jongeren aan hun leerdoelen werken, plezier hebben en zich kunnen ontwikkelen in hun eigen tempo. In ons prachtige gebouw zijn vier groepen van ongeveer 7 kinderen/jongeren met ieder twee begeleiders. Dat biedt ook mogelijkheden om bij elkaar op bezoek te gaan en gezamenlijke activiteiten in de middenzaal te doen, zoals disco en schildertherapie.

De werkzaamheden op de groep bestaan uit het verzorgen/verschonen, helpen met eten en drinken, activiteiten aanbieden en zo nodig zorg dragen voor de medicatie. Bij het Kinderdagcentrum is er deels een vast weekprogramma met verschillende therapeuten; de rest van de momenten mag je de dag zelf invullen, bijvoorbeeld lekker gaan wandelen, oud papier wegbrengen of boodschappen doen. Als begeleider ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van de zorgplannen en heb je contact met ouders en therapeuten/behandelaars.

Bij Rozemarijn gaan wij uit van de mogelijkheden van de kinderen en jongeren vanuit een antroposofische basis. We bieden zorg aan kinderen en jongeren met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking. Er zijn kinderen en jongeren met een meervoudig complex handicap en ook kinderen/jongeren die meer begeleiding bij hun gedrag nodig hebben. Ieder kind heeft talenten en kwaliteiten en de wil om zich te ontwikkelen. Hier proberen wij zo goed mogelijk bij aan te sluiten. De leeftijd van de kinderen en jongeren varieert van 5 tot 23 jaar.

• Een salaris conform cao Gehandicaptenzorg, schaal 35. Dit betekent dat je tussen de € 2.258,- en € 3.198,- verdient op basis van een fulltime werkweek (36 uur). De trede is afhankelijk van relevante opleiding en werkervaring.
  • Een jaarcontract voor 24 uur per week, met uitzicht op een vast dienstverband.
  • De mogelijkheid om verschillende trainingen, cursussen en workshops te volgen om jouw kennis op pijl te houden, o.a. een introductiecursus antroposofie.

• Je hebt een afgeronde opleiding richting Maatschappelijke Zorg of Pedagogiek (minimaal mbo 3). Ook van een Verzorgende IG of een (Psychiatrisch) Verpleegkundige worden wij heel blij!
  • Ervaring met onze doelgroep, kinderen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking, is een pré. Er komt veel kijken bij het overzicht houden over de groep en tegelijk aandacht hebben voor de individuele begeleiding en verzorging. Daarom is het fijn als jij basiskennis hebt hoe te handelen, maar je kan en gaat bij ons nog veel meer leren!
  • Je bent een teamspeler: je kunt op een prettige manier communiceren met je teamleden en staat open voor feedback.
  • Je bent bereid om één keer per maand een weekenddienst te werken bij logeren.

Ben jij na het lezen van deze vacaturetekst enthousiast geworden en zou je graag deel willen gaan uitmaken van ons team? Solliciteer dan via de oranje solliciteerbutton!  Heb je nog wat vragen naar aanleiding van deze vacature? Stel ze dan aan Cathy Guijt (Teamleider) via 0636238374.

Wij vragen altijd om een referentie. Geen zorgen, dit overleggen we natuurlijk eerst met jou. Verder is het belangrijk dat je een VOG kunt krijgen, uiteraard kan je de kosten hiervan bij ons declareren op het moment dat je start. Mocht een van onze eigen medewerkers solliciteren, dan gaan wij hier altijd mee in gesprek. Zodra wij een nieuwe collega hebben gevonden halen wij de vacature offline
. Kennismaken op locatie is onderdeel van de sollicitatieprocedure.