Begeleider EVB+ Danielgroep

(24 - 28 uur)

Wij medewerkers van het Daniel team werken op een enthousiaste manier vanuit het hart. Wij zijn een team waarin iedereen zichzelf mag zijn en geven met zorgzaamheid de jongeren een liefdevol thuis waarin humor een belangrijke rol speelt.

Het werken met deze doelgroep is dynamisch, je moet kunnen inspelen op onverwachtse situaties. Het is belangrijk om een vertrouwensband met deze jongeren op te bouwen. Communicatie en flexibiliteit binnen het team vinden wij erg belangrijk, voor een goede samenwerking onderling. Wij willen een zoveel mogelijke thuissituatie nabootsen voor de jongeren

Danielgroep is een jongerengroep, die zowel begeleiding als intensieve zorg vragen.
Momenteel wonen er 8 jongeren met een lichamelijke en/of verstandelijke beperking. De leeftijd van 14 tot 24 jaar. Wij werken vanuit een driehoeksrelatie in een opvoedkundig en therapeutisch leefklimaat aan de ontwikkeling van de jongeren. Er komt regelmatig moeilijk verstaanbaar gedrag en fysieke agressie voor. Wij zoeken dus iemand die stevig in zijn schoenen staat.

Je begeleidt bij alle voorkomende groepswerkzaamheden op het woonhuis. Samen met je collega’s draag je zorg voor de begeleiding en verzorging van de bewoners. Voor de meeste bewoners is overzicht, duidelijkheid en humor belangrijk en daar speel je dus een belangrijke rol in.

Naast verzorging gaat het qua begeleiding om nabijheid, het bieden van een dagstructuur, zinvolle activiteiten zoals: ADL, wandelen, zwemmen, samen eten, muziek maken, aangepaste communicatie, het onderhouden en verzorgen van een goed leefmilieu.

Lijkt een baan als begeleider binnen de gehandicaptenzorg jou wat? Wil je samenwerken met een team van gemotiveerde collega’s? Hier doe je er écht toe, dus solliciteer snel!

• Een salaris conform CAO (Gehandicaptenzorg), in schaal 40 Dat betekent dat je een salaris tussen de €2617 en €3535 per maand verdient op basis van een fulltime werkweek (36 uur) < FWG Begeleider B
  • Een jaarcontract voor 24 uur per week, afgestemd op jouw wensen en mogelijkheden. Uiteraard met uitzicht op een vast dienstverband.
  • De mogelijkheid om verschillende trainingen, cursussen en workshops te volgen om jouw kennis op pijl te houden.

• Een collega met een afgeronde opleiding richting Maatschappelijke Zorg of Pedagogiek (minimaal mbo-niveau 3).
  • Je beschikt over kennis en affiniteit in het werken met bewoners met een intensieve begeleidingsvraag
  • Je kan gestructureerd werken en je kan deze structuur ook aan bewoners bieden.
  • Je hebt kennis of bent bereid om je te ontwikkelen in de antroposofische zorg en sociaaltherapie.
  • Je kunt goed samenwerken, maar ook zelfstandig.
  • Door jouw fijne communicatie weet je met de bewoners een goede band op de bouwen, duidelijkheid te verschaffen en laat je je niet snel uit het veld slaan.
  • Je durft feedback te geven en te ontvangen.

Ben jij na het lezen van deze vacaturetekst enthousiast geworden en zou je graag deel willen gaan uitmaken van onze organisatie? Solliciteer dan direct via de oranje solliciteerbutton!

Wij vragen altijd om een referentie. Geen zorgen, dit overleggen we natuurlijk eerst met jou. Verder is het belangrijk dat je een VOG kunt krijgen, uiteraard kan je de kosten hiervan bij ons declareren op het moment dat je start. Zodra wij een nieuwe collega hebben gevonden halen wij de vacature offline. Mocht een van onze eigen medewerkers solliciteren dan gaan wij hier altijd mee in gesprek.

Kennismaken op locatie is onderdeel van de sollicitatieprocedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.