Overslaan naar content

Scorlewald (Schoorl)

Wat ga je doen?

( 24-32 uur)

“Een dag is voor mij geslaagd, als ik iedere bewoner even aandacht heb kunnen geven. Dat we elkaar even ontmoeten, ook als de bewoner wat meer op zichzelf is. Dat ik hem of haar kan laten weten ‘ik heb je gezien’. Verder zorg ik voor een fijne sfeer op de groep, en probeer ik de bewoners elkaar te laten helpen, ook al is het klein zoals iets opruimen voor een ander of iets liefs tegen elkaar zeggen. Het is belangrijk dat ik een vertrouwensband met de bewoners opbouw, waarin ze weten dat ze alles tegen me kunnen zeggen en waarbij gelijkwaardigheid heel belangrijk is."

Waar kom je te werken?

Je komt te werken op Bertane, een woonhuis gelegen op Scorlewald waar 18 bewoners wonen. Het woonhuis is opgedeeld in 2 woongroepen, Bertane Noord en Bertane Zuid. Elke bewoner heeft zijn/haar eigen kamer, en er is een gezamenlijke woonruimte. Verder woont één bewoner in zijn eigen appartement. De woongroepen zijn zeer divers in leeftijd, zorgvraag en begeleidingsbehoefte. Dit maakt het werken op Bertane afwisselend en uitdagend waarin een goede samenwerking met collega’s een belangrijke voorwaarde is.

Wat ga je doen?
Als persoonlijk begeleider neem je het voortouw. Je coördineert alle zorg en let erop dat iedereen doet wat is afgesproken in het zorgplan. Je helpt in de dagelijkse zorg en houdt contact met familie. Je bent er vooral voor je bewoners en bent vaak het eerste aanspreekpunt voor jouw collega's.Samen met je collega’s draag je zorg voor de begeleiding en verzorging van de bewoners.

Als begeleider heb je te maken met onverwachtse situaties waarin je bewust kiest hoe je deze situatie aangaat. Soms kies je bewust voor het inbrengen van humor, een andere keer neem je bewust even afstand. Jij biedt overzicht en duidelijkheid aan de bewoners en zorgt voor een fijne sfeer op het woonhuis. Door de diversiteit in zorgvraag sta je zowel zelfstandig, als in een team op de groep, afhankelijk van de woning.

Samen met je team, familie en andere professionals, stel je doelen, zorg je voor de verwerking en zorg je voor nieuwe zingeving en structuur bij de bewoners. Het geeft een enorm goed gevoel als je bewoners hierin kunt ondersteunen
en ze in hun kracht kunt zetten. Samen met je team ben je er voor zowel de bewoners als voor elkaar.

Past deze vacature bij jou?

Wij bieden jou:

• Een salaris volgens cao Gehandicaptenzorg, schaal 40. Dit betekent dat je een salaris tussen de €2672 en €3606 per maand op basis van 36 uur
  • Jij hebt de keuze uit interessante secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een fietsplan, een computerplan of de keuze om hier vakantie-uren van te kopen.
  • Een goed pensioen via het Pensioenfonds Zorg & Welzijn, 8% vakantiegeld en 8,3 % eindejaarsuitkering.
  • Een leuke baan, waarin een goede samenwerking centraal staat; we helpen, steunen elkaar waar nodig en er heerst een open en informele werksfeer.
  • Ruimte voor bijscholing, het volgen van cursussen en interessante opleidingen.

Wij vragen:

• Zorg gerelateerde opleiding, minimaal mbo-niveau 4.
  • Je beschikt over kennis en affiniteit in het werken met bewoners met een complexe zorgvraag.
  • Je kan gestructureerd werken en je kan deze structuur ook aan bewoners bieden.
  • Je hebt kennis of bent bereid om je te ontwikkelen in de antroposofische zorg en sociaaltherapie.
  • Je kunt goed samenwerken, maar ook zelfstandig.
  • Door jouw fijne communicatie weet je met de bewoners een goede band op de bouwen, duidelijkheid te verschaffen en laat je je niet snel uit het veld slaan.

Wie zijn wij?

Scorlewald is een antroposofische woon-werkgemeenschap in Schoorl. We bieden zorg aan volwassenen met een verstandelijke beperking. Zinvol werk, gemeenschapsvorming en een rijk cultureel leven staan bij ons hoog in het vaandel. Er zijn diverse ambachtelijke werkplaatsen waar ook dagbesteding wordt geboden aan cliënten die thuis wonen. Daarnaast maken een aantal buiten locaties onderdeel uit van de organisatie. Scorlewald is onderdeel van de Raphaëlstichting.

Interesse?

Ben jij na het lezen van deze vacaturetekst enthousiast geworden en zou je graag deel willen gaan uitmaken van onze organisatie? Solliciteer dan direct!

Heb je nog wat vragen naar aanleiding van deze vacature? Stel ze dan aan onze recruiter May Ling van Zaane. Dit kan per mail via solliciteren@raphaelstichting.nl

Wij vragen altijd om een referentie. Geen zorgen, dit overleggen we natuurlijk eerst met jou. Verder is het belangrijk dat je een VOG kunt krijgen, uiteraard kan je de kosten hiervan bij ons declareren op het moment dat je start. Zodra wij een nieuwe collega hebben gevonden halen wij de vacature offline. Mocht een van onze eigen medewerkers solliciteren dan gaan wij hier altijd mee in gesprek.

Kennismaken op locatie is onderdeel van de sollicitatieprocedure.

of