Skip to content

Ambulant Gezinsbegeleider

€ 2.986 - € 4.264 per maandQueeste (Alkmaar)Ambulante begeleiding, Gezinsbegeleider

Wat ga je doen?

Contract voor 16 uur opbouwend naar meer uren in overleg.


Voor ons team Specialistische Ambulante Gezinsondersteuning zijn wij op zoek naar een enthousiaste collega!


Wat ga je doen?

Je werkt als ambulant gezinsbegeleider samen met je collega’s binnen 1 gezin/1 plan in het gezin ter plaatse. Samen met het netwerk van de cliënt(en) stem je af wat er nodig is. Het doel is om ouders en kinderen, dus het gezin te begeleiden in de opvoedtaken. Je bent het aanspreekpunt en bij noodzakelijke veranderingen geef je sturing. We verlenen hulp in het vrijwillig kader, waar mogelijk in de vervolgfase een gedwongen maatregel nodig is. We beiden zowel kortdurende als duurzame opvoedondersteuning.


Ons gezinsteam wordt ondersteund door gedragswetenschappers en een systeemtherapeut. Op dit moment zijn we als team in ontwikkeling en liggen er mooie kansen om bij te dragen.


Je bouw een vertrouwensrelatie op met je cliënt, zo kun je gezamenlijk werken aan doelen. Als expert signaleer je ontwikkelingen die plaatsvinden en mogelijk effect hebben op de veiligheid of het welbevinden van een cliënt, op dit moment kun je interveniëren.


Wat zijn je taken en verantwoordelijkheden?

  • Je stemt continu af met het netwerk van de cliënt(en), zoals de betrokken hulpverlening, jeugd- en gezinscoach, voogd, etc.
  • Je begeleidt ouder(s) in de opvoedsituatie, op basis van gestelde doelen en in samenwerking met het (hulpverlenings)netwerk.
  • Je stelt begeleidings- en behandelingsdoelen op als onderdeel van het zorgplan. Je bewaakt de uitvoering en evalueert het proces.
  • Je biedt procesmatige begeleiding en doelgerichte hulp binnen zowel langdurige als kortdurende begeleidingstrajecten. Hierbij worden passende hulpverleningsmethodieken ingezet.
  • Samen met de regiebehandelaar en collega’s zorg je voor een veilig opvoedklimaat.
  • Je bent verantwoordelijk voor het zorgdossier, meer specifiek voor rapportage en registratie.
  • Waar mogelijk neem je extra taken op; het plannen van een multidisciplinair overleg, externe overleggen en het fungeren als contactpersoon.

Past deze vacature bij jou?

Wat vragen wij?

De collega die we zoeken kan goed signaleren, analyseren en organiseren en heeft al enige ervaring met (psychiatrische) problematiek. Vanuit je ervaring en deskundigheid bouw je een sterke vertrouwensrelatie op. Je bent in staat samen te werken en kan ook goed feedback geven en ontvangen. Een crisissituatie geeft je geen stress, je kan goed ad hoc handelen. Wat betreft communicatie weet je goed contact te leggen en op de juiste manier zaken te rapporteren. In onze unieke antroposofische werkomgeving is het een pré als je hier al ervaring mee hebt. Meer specifiek:

  • Je hebt een relevante opleiding afgerond op HBO-niveau.
  • Je hebt enige ervaring met het werken met gezinnen met complexe problematiek.
  • Je bent bekend met IAG en PPG.
  • Je bent flexibel in werkuren en dagen als dit nodig is.
  • Je kan casemanagement dragen.
  • Je bent in bezit van een rijbewijs B en auto.
  • Je bent in bezit van een SKJ registratie.


Wat bieden wij?

  • Een salaris conform CAO-gehandicaptenzorg, in schaal 50. Dit betekent dat je een salaris verdient tussen de € 2.986,- en € 4.264,- op basis van een fulltime werkweek (36 uur). (Maandloon is gebaseerd op de CAO verhoging met ingang van 1 december 2023)
  • Een contract op basis van 16 uren per week, die in de toekomst uitgebreid kan worden. Uren kunnen in overleg aangepast worden.
  • Jij hebt de keuze uit interessante secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een fietsplan, een computerplan of de keuze om hier vakantie-uren van te kopen.
  • Een goed pensioen via het Pensioenfonds Zorg & Welzijn, 8% vakantiegeld en 8,3 % eindejaarsuitkering.
  • Mogelijkheden tot het volgen van relevante cursussen, opleidingen en trainingen, zodat jij altijd op de hoogte bent van de recente ontwikkelingen binnen de gehandicaptenzorg.
  • Een leuke baan met een grote mate van zelfstandigheid in een gezellig team, op een prachtige plek.


Wie zijn wij?

Queeste biedt logeren en verblijf, specialistische GGZ (SGGZ), ambulante begeleiding en gespecialiseerde ambulante gezinsondersteuning. Er wordt nauw samengewerkt tussen de afdelingen en teams om integrale zorg te bieden voor kinderen, jeugd en volwassenen. Bij Queeste zijn mensen met een licht verstandelijke beperking welkom. Queeste maakt onderdeel uit van de Raphaëlstichting.


Interesse?

Ben jij na het lezen van deze vacaturetekst enthousiast geworden en zou je graag deel willen gaan uitmaken van onze organisatie? Solliciteer dan direct via de oranje solliciteerbutton!


Heb je nog wat vragen naar aanleiding van deze vacature? Stel ze dan aan onze recruiter May Ling van Zaane. Dit kan per mail via solliciteren@raphaelstichting.nl.


Heb je nog inhoudelijke vragen over deze vacature? Neem dan contact op met Margot Arends via 06-725660166 of per mail via m.arends@queeste.nl.


Wij vragen altijd om een referentie. Geen zorgen, dit overleggen we natuurlijk eerst met jou. Verder is het belangrijk dat je een VOG kunt krijgen, uiteraard kan je de kosten hiervan bij ons declareren op het moment dat je start. Zodra wij een nieuwe collega hebben gevonden halen wij de vacature offline. Mocht een van onze eigen medewerkers solliciteren dan gaan wij hier altijd mee in gesprek.


Kennismaken op locatie is onderdeel van de sollicitatieprocedure.


Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

of