Overslaan naar content

Queeste (Alkmaar)

Wat ga je doen?

(Senior) Ambulant Begeleider

Queeste, Alkmaar (24 uur per week - uren in overleg)

Wil jij aan de slag als Ambulant Begeleider bij Queeste? Een baan met veel vrijheid, een diverse caseload en een leuk team van collega’s met wie jij samenwerkt!

Wat ga je doen?

Vanuit Queeste begeleid jij als Ambulant begeleider de cliënten in het dagelijks leven en helpt hen de regie te voeren over hun eigen leven. Op die manier kunnen onze cliënten zoveel mogelijk zelfstandig deel uitmaken van de samenleving. We bieden o.a. zorg aan mensen met een verstandelijke beperking en/of met psychiatrische problematiek. De begeleiding die jij biedt, is afgestemd op de zorgvraag en persoonlijke leefsituatie van iedere cliënt. We geloven in zorg op maat. Samen met de cliënt, onderzoek jij op welke manier er ondersteuning kan worden geboden. De ondersteuning werk je samen met de cliënt uit in haalbare doelen, welke passen binnen de WMO-domeinen.

Jij bent als Ambulant begeleider zorginhoudelijk verantwoordelijk voor het dossier van de cliënt en hebt een eigen caseload afgestemd op jou en je meegebrachte kennis en ervaring. Je werkt in het team samen met andere ambulant begeleiders en senior begeleiders en wordt ondersteund door de casemanager. Jij bepaalt zelf je eigen planning! Dat geeft je ontzettend veel vrijheid in je werk en dag. Doorgaans begeleid jij de cliënten aan huis, maar indien gewenst kan er ook op kantoor worden afgesproken. Waar nodig werk je actief samen met de samenwerkingspartners in de regio voor andere vormen van hulpverlening binnen de GGZ of bijvoorbeeld in de verslavingszorg.

Wie zijn wij?

Queeste is gevestigd in Alkmaar en maakt onderdeel uit van de Raphaëlstichting. We bieden zorg aan cliënten met psychiatrische en/of psycho-sociale problematiek, waarbij we geen leeftijds- of IQ-grenzen hanteren. In onze visie gaan we ervan uit dat een mens veel meer is dan zijn problemen: we kijken naar ‘heel de mens’.

De Raphaëlstichting biedt zorg aan mensen met een verstandelijke beperking en is daarnaast actief in de psychiatrie en verpleeghuiszorg. Er werken 1.500 medewerkers op diverse locaties in Noord- en Zuid-Holland voor 1.200 cliënten van alle leeftijden. De Raphaëlstichting werkt vanuit een antroposofisch geïnspireerde zorgvisie waarin de individuele ontwikkeling van cliënt en medewerker voorop staat. Binnen een intensief gemeenschapsleven is er veel aandacht voor kunst en cultuur.

Past deze vacature bij jou?

Wij bieden jou:

• Een salaris conform CAO (Gehandicaptenzorg), in schaal 40 of 45 ( afhankelijk van opleiding en ervaring). Dat betekent dat je een salaris tussen de €2617 en €3861 per maand verdient op basis van een fulltime werkweek (36 uur).
  • Jij hebt de keuze uit interessante secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een fietsplan, een computerplan of de keuze om hier vakantie-uren van te kopen.
  • Een goed pensioen via het Pensioenfonds Zorg & Welzijn, 8% vakantiegeld en 8,3% eindejaarsuitkering.
  • Voldoende mogelijkheden tot (bij)scholing en/of opleidingen en workshops.
  • Een leuke baan met grote mate van zelfstandigheid en flexibiliteit

Wij vragen:

• Een collega met een afgeronde Mbo of Hbo-opleiding richting bijvoorbeeld Maatschappelijke Zorg of Pedagogiek.
  • Ervaring met de LVB doelgroep en/of psychiatrie is een pré. Er komt veel op je af in de begeleiding, daarom is het fijn als jij de kennis hebt hoe te handelen.
  • Je staat stevig in je schoenen. Door jouw fijne communicatie weet je met de cliënten een goede band op de bouwen, duidelijkheid te verschaffen en laat je je niet snel uit het veld slaan.
  • Een zelfstandige collega: de verantwoordelijkheid voor je eigen planning en caseload vind jij heerlijk! Je bent veel alleen op pad, maar hebt altijd een team van collega’s op afstand om je heen, die jou kunnen helpen waar nodig.
  • Je bent in het bezit van een auto, elektrische fiets of fiets, die jou gedurende je dienst naar de cliënten kan vervoeren. Bij voorkeur ben je woonachtig in de regio Alkmaar.

Interesse?

Ben jij na het lezen van deze vacaturetekst enthousiast geworden en zou je graag deel willen gaan uitmaken het team bij Queeste? Solliciteer dan direct via de solliciteer button! Heb je nog wat vragen naar aanleiding van deze vacature? Stel ze dan aan Desiree Korver (casemanager ambulante begeleiding) via 06-11754758 of Mirjam (casemanager ambulante begeleiding) via 06-40519549.

Gedurende het sollicitatieproces is het belangrijk dat jij een VOG kunt krijgen. Uiteraard kun je de kosten hiervan bij ons declareren op het moment dat je start.

of