Het Johanneshuis

Het Johanneshuis is een woonhuis met negen appartement en een gemeenschappelijk ruimte, waar gezamenlijk gegeten kan worden. Daarnaast zijn er ook nog zeven bewoners die iets verderop op het terrein in een eigen appartement wonen, waarvan één bewoner in een ‘tinyhouse’ woont. Enkele bewoners helpen we om (gedeeltelijk) onderdeel te zijn van de reguliere samenleving en zij werken dan ook buiten het terrein.

De bewoners van het Johanneshuis zijn licht verstandelijk beperkt (LVB), wat inhoudt dat het werken bij het Johanneshuis gericht is op begeleiding op hulpvragen en minder op de verzorging.

“Bij het Johanneshuis hebben we supergezellige tosti-avonden,snackmiddagen en koken de bewoners zelf op zaterdagen en zondagen!

Er is zelfs één keer in de maand een bewonersvergadering, waarbij de bewoners hun input kunnengeven m.b.t. alles in- en rondom het huis waardoor zij ook veel zeggenschap hebben.

Er wordt gewerkt in een stabiel team van in totaal 13 collega’s, waarvan 6 persoonlijk begeleiders. Dit team bestaat uit creatievelingen die graag oplossingsgericht werken en graag voor elkaar staan zowel binnen, als buiten het huis om. Het team staat bekend om haar (droge) humor, hechtheid en openheid van een familiebedrijf, goede samenwerking en het met elkaar meedenken.

Sandra Vrolijk is leidinggevende van het Johanneshuis en zij staat bekend als een verbinder, iemand met een open persoonlijkheid die innovatie en samenwerking stimuleert. Medewerkers hebben vaste werkdagen, waarbij rekening wordt gehouden met ieders wensen. Tot slot is er één keer in de maand een overleg waar het gehele team bij aanwezig is waarbij organisatorische zaken worden besproken maar ook wisselende aandachtspunten zoals bijvoorbeeld: werkgeluk, emotionele ontwikkeling van bewoners (onder begeleiding Orthopedagoog), hechtingsproblematiek of duurzaamheid. Ook ondersteunen de medewerkers van het Johanneshuis

MEDEWERKERS AAN HET WOORD

Ontdek de ervaringen van medewerkers over het werken op het Johanneshuis.

• "Werken op het Johanneshuis betekent al kletsend dingen voor elkaar krijgen bij de bewoners en veel schakelen tussen verschillende niveaus. Dit maakt het werk ontzettend uitdagend!"

"Lekker (na)tafelen met bewoners zorgt ervoor dat wij, als medewerker, ook leren van onze bewoners! Zo leren we van de Cynthia van alles over planten, van Arenka alles over paarden en van Daniel leren we alles over routes."

Diana

Persoonlijk Begeleider - Johanneshuis

• "Wat ik fijn vind aan het werken bij het Johanneshuis is dat de bewoners een hoge mate van regie hebben en de afwisseling in het werk. De bewoners wonen namelijk verspreid over het terrein, en er wordt zowel 1 op 1 als begeleiding op afstand geboden."

Jeanet

Persoonlijke Begeleider i.o. - Johanneshuis

Werken op Johanneshuis

Proef hier het teamgevoel van het Johanneshuis

Bewonersuitsptraak MarILse:

"Wat ik zo fijn vindt is dat ik mijn eigen plek heb en dat ik alles zoveel mogelijk zelfstandig doe, maar ook terug kan vallen op de begeleideing. Je hebt altijd een backup en ik na altijd bij ze terecht"

Bewonersuitsptraak Tanno:

"Wat ik uniek en fijn vindt aan het wonen op het Johanneshuis zijn de mooie gekleurde palen bij de ingang van ons pand en dat wij allemaal onze eigen voordeur hebben."

Sfeerproeverij

Lachen, gieren & brullen dat is kenmerkend voor het Johanneshuis. Ontmoet hier enkele bewoners.